onsdag 9 mars 2011

Nu har jag inte skrivit här på ett tag.
Mått rätt bra , inte behövt skriva av mig all ilska och frustration..
Inte velat skriva någonting riktigt bra heller.
Men jag tänkte att jag ska berätta en sak efter det här i ett nytt inlägg.
Har en liten story som många tycker är gullig och tycker om att läsa.
lite privat.. men ja ingen vet vilka människor den handlar om så det är lugnt!
Jag lägger ut den sen!

Iallafall så har jag lärt mig hur jag ska förbereda mig ,
att vara beredd på att det kanske inte alltid går bra.
Att veta om att killar inte alltid är som man tror.
Vi tjejer uppfattar alltid allting som om vi har gjort fel.
T.ex. som tidigare nu för någon månad sen.
Den här killen som bara slutade prata med mig utan anledning.
Jag satt och funderade i ett bra tag vad jag hade gjort för fel, men egentligen så hade jag inte gjort någonting alls. problemet var inte hos mig .. det var bara han som inte hade mod att säga mer och framför allt så var han lite för omogen.
Annars hånar man inte någon och sen bara skiter i den.
Varför hånade han mig då ? 
Jo för att jag skulle få dåligt samvete såklart och tänka på vad jag hade gjort för fel och varför jag inte förtjänade honom.
Fast svaret egentligen var så enkelt som att jag inte hade gjort någonting fel alls.
Killar är lurig.
Därför har jag lärt mig att göra mig beredd innan , att inte förvänta mig någonting från någon!
Bara mig själv!
och den här låten påminner mig väldigt mycket om vad jag borde säga vid såna tillfällen..
så..
SER DET UT SOM JAG BRYR MIG?



Just nu iallafall så har jag turen att ha någon som jag tycker om lite extra ändå.
Han vet inte om det , och det är jag rätt glad att han inte gör.
Jag blir helt varm när jag ser honom men jag tappar talförmågan när jag är i närheten.
Han har alltid varit i mina tankar , men jag kan aldrig riktigt berätta det för honom.
Det är en underbar vän och jag älskar när han kramar om mig .
Men så kommer det ett mig problem.
Jag tycker om honom ena sekunden .. den andra inte alls..
VARFÖR GÖR JAG SÅ!?
är det för vad mina kompisar tycker kanske?
Jag måste ta mig i kragen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar